Weerstand. Vrouwen die groeien met hun business geven het regelmatig toe. Ze hebben moeite met het feit dat uiterlijk ertoe doet bij het ondernemen. En dat ze daar op een bepaald moment over na moeten denken en wellicht in moeten investeren. ‘Het gaat om mijn kennis en ervaring, het zou niet om mijn looks moeten gaan’, zeggen ze.
Mee eens. Het zou niet alleen om je uiterlijk moeten gaan. Klanten werven door een opgepoetst beeld van jezelf neer te zetten, dat werkt niet. Mensen prikken daar doorheen.
Maar klanten werven met een uitstraling die niet klopt bij wie je bent als mens en ondernemer, dat werkt ook niet.
Het gaat erom dat je uiterlijk je innerlijk weerspiegelt. DAT zorgt ervoor dat er een stroom van positiviteit in jou en in je business gaat plaatsvinden.
Want als je binnen- en buitenkant op elkaar zijn afgestemd, dan:
· voel je je anders
· gedraag je je anders
· straal je iets anders uit
· mensen luisteren anders naar je
· mensen reageren anders op je
· je wordt herkenbaar voor de mensen die je wilt aantrekken
Eenmaal door de weerstand heen, ervaren mijn klanten dat hun nieuwe uitstraling zoveel meer voor ze betekent dan alleen ‘een beter beeld neerzetten voor toekomstige klanten’. Ze voelen zich gezien voor wie ze zijn, ze waarderen zichzelf meer omdat ze dat in de spiegel terugzien. Dat is een bonus die van onschatbare waarde is: jezelf zien voor wie je werkelijk bent. En dat is de investering waard.