Haar bedrijf groeit hard, het is aanpoten geblazen. Ze heeft een gezin, haar man werkt ook full time. Nu ze de vruchten begint te plukken van alle investeringen die ze heeft gedaan in tijd en geld om haar business op het niveau te krijgen waarop ze dat voor ogen had, komt ze tot de pijnlijke conclusie dat er in haar kledingkast alleen maar niemendalletjes hangen.
Ze staat inmiddels regelmatig voor grote groepen op het podium en begeeft zich tussen CEO’s van bedrijven. Ze beseft zich ineens dat haar garderobe hier niet op is aangepast.
Het frustreert haar. Want ja, tot de conclusie komen dat het qua kleding beter kan is een ding, maar hoe moet ze dit aanpakken?
‘Vertel me naar welke winkel ik moet’
Het liefst hoort ze van mij naar welke winkel ze toe moet om een compleet nieuwe garderobe aan te schaffen. Dan is ze snel klaar, want ze wil hier eigenlijk geen tijd en aandacht aan besteden.
‘Als het zo makkelijk was, zou ik kunnen stoppen met mijn business, zeg ik haar. ‘Winkels hebben snel wisselende collecties waarbij iedere collectie weer andere kleuren heeft, die misschien niet bij je passen. Ieder kledingstuk heeft weer een unieke pasvorm. Prints op kleding kunnen soms wel en soms niet bij je passen. Dus nee, ik kan je niet zeggen bij welke winkel je zult slagen’
Je uiterlijk is je uitstraling en dat is energie
Soms beginnen klanten met een beetje weerstand. Ze vinden dat het moet gaan om de inhoud en niet om zoiets oppervlakkigs als je uiterlijk. Maar ergens snappen ze ook dat kleding iets doet met je energie. En dat energie het eerste is wat mensen van je oppikken. Nog voordat je je mond hebt opengedaan. Dus ze ging met me aan de slag.
In haar kast hingen veilige keuzes in voornamelijk zwart. Terwijl zij zeer uitgesproken is in wat ze te brengen heeft. De stoffen waren van matige kwaliteit, terwijl zij een belangrijke boodschap te verkondigen heeft.
In het proces kwam ze erachter dat werken met mij niet zo oppervlakkig was als ze had gedacht. Dat dit hele proces haar ondersteunde in de groei van haar business. En dat het meer een viering was van wie ze van binnen is en waar ze naartoe aan het bewegen is.
‘Ik had nooit gedacht dat kleding zo’n bijdrage kon zijn aan mijn persoonlijke en zakelijke groei’ zei ze bij de evaluatie van ons traject. ‘Tijd met jou is tijd voor mezelf en dat had ik me niet gerealiseerd. Ik zie nu hoe goed ik eruit kan zien en dat het klopt bij wie ik van binnen ben en bij de fase van mijn business’.
Alles is energie, jouw garderobe ook. Dus als je dit leest, kijk dan eens in je kast en vraag je af wat jouw kleding uitstraalt. Past dat bij wie je nu bent? En misschien wel belangrijker: past het bij je ambities? Ben je klaar voor die volgende fase in je business?
Laat je het me weten in een reactie?
En als je er zelf niet uitkomt, dan ben ik slechts een muisklik bij je vandaan đ