‘Ik beweeg me nu op bijeenkomsten tussen mensen die echt potentiële klanten zijn. Maar ik val niet op. Ik kom niet goed met ze in contact. Als ik ze aanspreek, blijft het bij een kort praatje en dat is het dan. Daardoor durf ik ook niet door te pakken en ze uit te nodigen voor een gesprek.
Ik weet dat ik qua expertise en persoonlijkheid als ondernemer voorbij mijn kledingstijl gegroeid ben. Maar wat daarna komt, dat weet ik niet. Wat ik zelf nieuw koop, geeft me niet de uitstraling en kracht die ik zoek. Het is zo oncomfortabel om te verschijnen in kleding die niet meer uitstraalt die je bent. Ik word er moedeloos van.’
Samen gingen we op zoek naar een kledingstijl die paste bij haar als persoon en als professional. We zoemden in op haar kernwaarden, op de groei die ze had doorgemaakt, op het vak wat ze uitoefent, op de boodschap die ze uit wil dragen en op de verschillende situaties waarin zij opereert.
Er is altijd een specifiek deel wat dan als aandachtspunt naar voren komt. Bij haar bleek haar eigenzinnigheid meer ruimte te mogen krijgen. Ze had zich teveel aangepast aan wat ze dacht te moeten zijn, zowel vakinhoudelijk als qua uiterlijk. Maar nu was ze gegroeid naar het niveau waarop zij juist wél haar schurende boodschap mocht verkondigen.
Ik zorgde voor een nieuwe look waarin ze haar expertise uitdroeg, haar eigenzinnigheid liet zien en waarin ze zich geweldig voelde. Ze vertelde me dat mensen op bijeenkomsten nu naar haar toekwamen in plaats van dat zij het contact moest leggen. Dat ze door haar opvallende stijl ook meer durfde en ze nu al twee gesprekken had gepland met klanten waar ze graag voor wilde werken.
Soms is opvallen juist het laatste zetje wat je nodig hebt om die volgende stap in je business te kunnen maken.Hoe is dat voor jou? Herken jij de situatie dat je niet opvalt bij je potentiële klanten? Wat voor gevoel geeft dat jou? Wil je me dat laten weten in een reactie?